

İran, Iran 2018, DCP, Renkli Color, 100’, Devr-i Alem, Around The World, Farsça, Azerbaycan Türkçesi, İngilizce ve Türkçe altyazılı, Persian, Azerbaijani Turkish with English and Turkish subtitles
Yönetmen Director: Jafar Panahi, Senaryo Screenplay: Jafar Panahi, Görüntü Yönetmeni Cinematography: Amin Jafari, Kurgu Editing: Panah Panahi, Müzik Music: Kais Sallami, Oyuncular Cast: Jafar Panahi, Behnaz Jafari, Marziyeh Rezaei, Maedeh Erteghaei, Narges Del Aram, Yapımcı Producer: Abdelsalam Abu Askar, Habib Attia, Rashid Masharawi, Yapım Şirketi Production Company: Jafar Panahi Film Production, Celluloid Dreams, Dünya Hakları World Sales: Celluloid Dreams, Filmartı
Senarist yönetmen Jafar Panahi’nin tarifsiz şekilde dokunaklı ve güzel bir meditasyonu andıran ? lmi Üç Yüz’de Panahi, Azerbaycan Türklerinin yaşadığı Türkiye yakınındaki küçük bir İran köyünde kendisine mesaj atan kayıp bir kızı ararken, bir ülkenin ataerkil tutumlarını sorguluyor. Daha önceki işlerinde olduğu gibi yine çok sade başlayan hikâye, sıradan bir arayıştan, yavaş yavaş kadınların, özellikle de oyuncu olanların, köyün erkekleri tarafından nasıl şeytan gibi gösterilmeye çalışıldığına doğru yol alıyor. Panahi’nin 20 yıllık yurtdışı seyahat yasağı gerçeği, Üç Yüz’deki dokunaklılığı derinleştiriyor. Yönetmenin ezilen kadınlara duyduğu empati apaçık olduğu kadar kişisel olma özelliğiyle de öne çıkıyor. Panahi’nin köylülerle anadili olan Azerbaycan Türkçesiyle konuşuyor olması ise ? lmin sürprizlerinden.
A search for a missing girl leads to a small Iranian village — and sizable questions about the nation’s patriarchal attitudes — in 3 Faces, a lovely, ine? ably moving meditation from writer-director Jafar Panahi. Deceptively slight, like much of his recent work, this modest drama slowly segues from a low-key mystery to a casual survey of how women — especially actresses — have been demonised by their countrymen. The fact that Panahi is currently subject to a 20-year travel ban only intensi? es the gentle poignancy of 3 Faces’: the empathy he feels for these subjugated women is palpable as well as personal.